Specialiştii cunosc importanţa benefică a creării şi menţinerii unor pagini pe reţelele sociale, conexe unui site web. Dacă aveţi un site simplu, un magazin online, un ziar electronic, un forum, sau un blog, atunci este neapărată nevoie să îl conectaţi cu cele 2 pagini asociate: Facebook şi Google+.
Este bine să le aveţi pe amândouă, deşi pe parcurs veţi constata că nu ambele merg la fel de bine, ba mai mult pe una dintre ele aţi putea să o catalogaţi chiar inutilă, în comparaţie cu cealaltă care merge mult mai bine.
Există mai multe avantaje pe Facebook şi asta în primul rând datorită popularităţii mult mai mari. În plus pe Facebook parcă totul funcţionează mult mai simplu şi mai prompt. Aici există şi o variantă de publicitate plătită.
Pe lângă conectarea oamenilor, paginile mai au un obiectiv: obţinerea Like-urilor. Observăm în ziua de azi o competiţie incredibilă ce începe în internet, pătrunde în toate dispozitivele fixe şi mobile conectate, prin butoane şi aplicaţii ce te invită să dai Like, şi ajunge chiar şi în emisiunile TV, unde invitaţiile de a da Like sunt verbale. Toată lumea cere aşadar Like-uri, iar acestea observăm că sunt dorite mai mult pe Facebook. De ce oare? Iată câteva păreri:
„Probleme cu Facebook am întâmpinat foarte rar. Odată am primit un mesaj eronat cum că ne-am înscris în prea multe grupuri şi am fost blocaţi un timp. Desigur era vorba de o eroare a Facebook, noi nefiind înscrişi în niciun grup, însă feedback-ul nostru s-a dus în eter, nu am primit răspuns şi a trebuit să aşteptăm câteva zile pentru a reveni la normal. Uneori pozele se încarcă eronat la Share, însă de regulă Facebook funcţionează corect.”
„De luni de zile (poate chiar ani), problemele cu Google+ persistă şi par a nu avea nicio rezolvare. Anomalia duce la pierderea a sute de Like-uri (+1) pe Google+, primite pe mai multe pagini, de la prieteni sau străini, care nu se contorizează deşi sunt primite notificări. Este frustrant să primeşti 10 Like-uri, să primeşti 10 notificări de la Google+ cum că ai primit 10 Like-uri, iar contorul să arate 1 sau ZERO! Azi primim 10 like-uri dar nu se contorizează niciunul. Mâine din 4 se contorizează 2. Primim în acelaşi minut 4 Like-uri de la aceeaşi persoană dar se contorizează doar 1, în ziua următoare din 3 Like-uri se contorizează toate 3, iar în altă zi din 2 nu se contorizează niciunul. De ce uneori Da şi alteori Nu? Este pur şi simplu o loterie, constatată în timp pe mai multe pagini. Nenumărate feedback-uri au rămas fără răspuns, iar problemele persistă…”.
Din experienţă putem spune că Facebook merge în general mult mai bine decât Google+, lucru vizibil timp îndelungat. Datorită încrederii câştigate pe parcurs merită să acordăm mai multă atenţie şi să investim mai mult în Facebook. Totuşi, trebuie să nu renunţăm la Google+ pentru că în mod cert este nevoie şi de el. Îl vom pune doar pe locul 2, cu speranţa că îi vor aduce îmbunătăţiri substanţiale în viitor şi va deveni mai popular.