Bounce rate – Ce este şi cum se reduce acesta?

Periodic ne îndreptăm atenţia asupra tehnicilor prin care creştem autoritatea domeniului şi îmbunătăţim calitatea site-ului nostru, în scopul de a-l face mai bun şi mai valoros decât celelalte site-uri aflate în concurenţă directă. Monitorizarea anumitor parametri poate fi utilă sau chiar necesară în acest scop, iar Bounce rate este unul dintre aceştia.

Ce este Bounce rate?

Bounce rate (Rata de respingere) este un termen utilizat în marketingul pe internet care descrie eficienţa unui site de a încuraja vizitatorii să rămână pe site, respectiv un parametru care indică procentul vizitatorilor care intră în site şi părăsesc mai apoi site-ul, în loc să rămână şi să viziteze în continuare şi alte pagini. Bounce rate nu are o valoare minimă sau maximă şi poate fi analizat la nivel de site sau de pagină, oferind informaţii preţioase dacă ştiţi cum să le interpretaţi.

Cum trebuie să fie Bounce rate?

Deoarece se vorbeşte adesea despre cum sa reduci bounce rate-ul site-ului tau, deduceţi imediat că mai bine este ca Bounce rate să fie cât mai mic. De exemplu un Bounce rate mic al unei site înseamnă că acel site este atractiv şi reţine vizitatorii îndemnându-i să viziteze mai multe pagini per sesiune. Un Bounce rate mare indică nereguli sau conţinut slab, iar acest lucru trebuie îndreptat cât mai curând posibil.

Probabil vă întrebaţi de ce ar trebui să ne îngrijim de acest aspect aparent de ignorat. Răspunsul vine prompt: Google se bazează inclusiv pe aceşti parametri Bounce rate şi vă poate surclasa sau declasa site-ul din acest motiv.

Bounce rate (Rata de respingere)

Cum reducem Bounce rate-ul?

Principalele măsuri ce se pot lua pentru scăderea parametrului Bounce rate sunt legate de conţinut şi acoperă toate aspectele, de la fonturi până la linkuri. Iată câteva idei:

Crearea de conţinut atractiv

Criteriul principal după care se decide valoarea unui site este calitatea conţinutului din paginile sale. Aşadar, creaţi conţinut de calitate, cât mai atractiv, care să ţină vizitatorii legaţi atât prin textul valoros, bogat în informaţii, cât şi prin imagini şi elemente video explicative, cu impact net superior.

Utilizarea fonturilor optime

Pentru o bună experienţă pe site, utilizatorii trebuie să citească uşor textul indiferent ce device folosesc. Astfel, fonturile trebuie optimizate pentru a fi uşor lizibile atât pe dispozitivele fixe cât şi pe cele mobile, un font mai mare şi clar fiind de preferat.

Crearea unei structuri de linkuri interne

Una dintre cele mai eficiente metode de a micşora Bounce rate-ul este crearea unei structuri interne de linkuri, pentru navigare uşoară şi acces rapid la informaţii complementare. Vizitatorul va rămâne pe site timp îndelungat, dacă la sfârşitul articolului va găsi linkuri interne cu subiecte asemănătoare, sau dacă în context va găsi linkuri interne cu ajutorul cărora îşi va clarifica nelămuririle sau curiozităţile apărute pe parcurs.



Bounce rate – Ce este şi cum se reduce acesta? publicat: 2017-07-19T13:34:31+03:00, actualizat: 2017-08-22T23:18:49+03:00 by WHD.ro [ Web Hosting & Design ]