Întrebarea din titlu este desigur subiectivă, însă pe lângă aceasta există foarte multe întrebări asemănătoare legate de toate domeniile generice noi.
Pentru a lămuri misterul noilor domenii gTLD (Generic Top Level Domain) apărute, iată câteva răspunsuri oficiale Google (explicate pe înţelesul tuturor), ce vă vor ajuta să luaţi decizii pe viitor, mai ales atunci când veţi achiziţiona un domeniu nou.
1. Sunt noile domenii generice „văzute” mai bine de Google decât vechile domenii existente?
La căutările pe Google, algoritmii de căutare nu vor favoriza noile gTLD-uri (precum .guru, .how etc.) în faţa vechilor gTLD-uri existente (precum .com, .org etc.).
Cuvintele cheie din TLD-uri nu vor conferi nici avantaje, nici dezavantaje la căutări.
2. Concret, un domeniu .brand va avea „greutate” mai mare, sau mai mică decât unul .com?
Domeniile .brand vor fi tratate exact la fel ca celelalte domenii existente, nu vor avea o greutate mai mare şi nu vor influenţa modul în care Google accesează, indexează şi rankează URL-urile.
Acestea vor avea nevoie de aceleaşi configurări şi setări de geotargetare ca şi celelalte domenii.
3. Cum vor fi tratate noile domenii cu nume de regiuni sau oraşe?
Chiar dacă noile TLD-uri au denumiri de regiuni sau oraşe (precum .london, .bayern etc.) acestea vor fi tratate ca domenii generice gTLD, adică exact cum sunt tratate şi domeniile regionale (precum .eu, .asia etc.).
În funcţie de cum vor fi utilizate în practică, după un timp vor putea exista însă şi excepţii.
4. Va sprijini Google mutarea de pe vechile domenii pe noile domenii gTLD?
Mutarea de pe un domeniu vechi pe un nou domeniu gTLD, va fi tratată de Google în acelaşi mod ca orice altă mutare de site, deci nu într-un mod preferenţial.
5. Mutarea site-ului în scopuri SEO pe un nou domeniu gTLD se va putea face fără pierderi?
Google nu va sprijini în vreun mod mutarea site-urilor în scopuri SEO pe noile domenii, aşadar pierderi vor exista ca la orice mutare clasică de site.
Ca pierderi generate de mutare site-ului ne sunt amintite aici:
a) pierderea vechimii;
b) pierderea rankării la căutări;
c) pierderea validităţii adreselor de email;
d) durata mare necesară pentru procesarea domeniului şi apariţia lui în căutări etc.
Lansarea noilor domenii generice de nivel superior
Iată câteva exemple de domenii noi
(pentru a vă lămuri mai bine care sunt acestea şi ce diferenţe există între ele.)
1. Domenii generice noi (exemple)
– .bank, .credit, .finance, .phone, .shop, .fashion;
– .doctor, .tech, .auto, .shoes, .beauty, .academy etc.
2. Domenii regionale noi (exemple)
– .africa, .amsterdam, .barcelona, .dubai, .london, .berlin;
– .madrid, .vegas, .tokyo, .paris, .istanbul, quebec, .rio etc.
3. Domenii brand noi (exemple)
– .citi, .lidl, .nike, .tiffany, ,toyota, .audi, .philips, .airbus;
– .bosch, .bmw, .zara, .visa, .fiat, .gucci, .mitsubishi, .seat etc.