Aşa cum bine ştii, clienţii din ziua de azi sunt în general foarte grăbiţi, iar pentru acest mod de utilizare a site-urilor trebuie să fii pregătit cât mai bine să-i îndrumi, în mod automat şi cât mai rapid, către ţinta lor.
Atunci când vizitatorii ajung pe site-ul tău şi caută rapid ceva anume, îi poţi ajuta foarte mult dacă adaugi pe site o funcţie de căutare îmbunătăţită.
Îmbunătăţirea funcţiei de căutare pe un site
1. Unde să montezi caseta de căutare
Acest lucru este foarte important în special atunci când există extrem de multe informaţii sau produse pe site iar vizitatorul nu poate ajunge rapid la cele dorite decât căutând şi filtrând.
Caseta de căutare trebuie să o montezi sus, în cel mai vizibil loc de pe site, pentru a oferi vizitatorilor posibilitatea de a căuta rapid anumite informaţii.
2. Ce rezultate să afişezi mai întâi la căutări
Un un alt aspect foarte important este faptul că cei ce caută ceva anume rareori ajung pe paginile următoare.
Adu aşadar în faţă rezultatele relevante în listele returnate la căutări.
Prima pagină trebuie să returneze rezultatele cât mai apropiate de ceea ce îşi doresc ei.
Primele dintre acestea trebuie să fie cele mai relevante.
3. Ajută-i să tasteze la căutări
Îmbunătăţeşte funcţia de căutare şi experienţa utilizatorilor adăugând funcţionalităţi inteligente.
Una dintre acestea este autocompletarea.
Odată implementată, aceasta va permite utilizatorilor ca prin simpla tastare a câtorva litere să poată afla instantaneu oferta curentă şi mai apoi să poată alege produsul dorit sau unul asemănător.
Selecţia se va face în acest caz din lista deschisă, exclusiv din oferta curentă de produse existente pe stoc, rapid şi comod fără a tasta în continuare şiruri lungi de caractere.
4. Corectează-le erorile de tastare la căutări
O altă funcţie inteligentă se poate ocupa de corectarea automată a erorilor de tastare în caseta de căutare.
Vei corecta astfel greşelile de ortografie iar clienţii vor fi conduşi spre paginile dorite.
5. Oferă-le filtre de căutare
Pentru a permite căutări mai complexe trebuie să pui la dispoziţia vizitatorilor filtre avansate de căutare.
Acestea trebuie să se genereze automat ca opţiuni de filtrare doar în baza produselor existente în stoc.
Pe lângă eficienţă vei elimina complet paginile de căutare ce returnează zero rezultate.
Îmbunătăţirea funcţiei de căutare pe un site
6. Contorizează rezultatele la căutări
Atunci când la căutări există posibilitatea returnării unui număr foarte mare de rezultate este recomandat să le contorizezi în prealabil şi să afişezi informativ numărul de potriviri rezultate pe baza criteriilor selectate.
În funcţie de acest număr, utilizatorii vor putea scoate sau adăuga noi filtre pentru a aduce rezultatele la un număr acceptat şi abia ulterior vor solicita afişarea rezultatelor şi vor începe analiza acestora.
7. Întreabă-i înainte de a căuta
În unele cazuri, înaintea căutărilor este foarte util să le adresezi în prealabil unele întrebări.
Utilizatorii, prin câteva răspunsuri simple la acele întrebări, vor filtra masiv în acest mod o mare parte a rezultatelor.
Toate căutările ulterioare vor fi foarte rapide şi vor returna doar rezultate relevante, încadrate ca prin minune doar în plaja de interes a vizitatorilor.