În cazul în care nu aveţi experienţa necesară administrării unui Server dedicat sau a unui Server virtual privat (VPS) puteţi comanda un pachet de management cu abonament lunar.
Vă veţi asigura astfel că serverul închiriat de dumneavoastră se va afla pe mâini bune, respectiv va fi predat în grija unor administratori de sistem cu maximă experienţă în domeniu.
Un asemenea management complet conţine foarte multe servicii ce înglobează multă muncă şi timp consumat din partea administratorului.
Pentru a înţelege mai bine ce implică acest acest lucru, vom enumera serviciile şi asistenţa tehnică de care puteţi beneficia şi veţi vedea că un asemenea management nu este deloc simplu!
I. Serviciile de management
Pachetul de management include de regulă:
a) monitorizarea serverului web;
b) monitorizarea sistemului de operare şi a log-urilor;
c) reinstalarea sistemului de operare în caz de nevoie;
d) update-uri de securitate pentru sistemului de operare;
e) update-uri de securitate pentru servicii;
f) managementul firewall-ului;
g) monitorizarea resurselor;
h) asistenţă tehnică non-stop;
i) monitorizarea prin PING non-stop;
j) backup-uri remote pe FTP etc.
II. Asistenţa tehnică
Asistenţa tehnică va fi asigurată şi acordată pentru:
1. Sisteme de operare
a) Linux Red Hat;
b) CentOS;
c) FreeBSD;
d) Fedora;
e) Debian etc.
2. Control Panel-uri
a) cPanel;
b) Webmin;
c) DirectAdmin etc.
3. Aplicaţii Linux
a) Linux Kernel şi administrarea pachetelor suportate de distribuţia instalată;
b) Apache, Apache-SSL, Additional Apache Modules, Tomcat, Nginx, Cherokee;
c) PHP, PHP Additional Modules, Ruby şi RoR, Perl, CPAN & Perl Modules;
d) Sendmail, Postfix, Exim, Qmail, Vpopmail, SpamAssassin & Anti-Virus;
e) ProFTPd, vsFTPd;
f) MySQL & MySQL Mirroring, MariaDB, PostGreSQL;
g) SSH, rSync, IpTables, CSF, APF Firewall, IPVS Load Balancing; bind, PowerDNS Authoritative Server & Recursor, djbdns etc.
4. Servicii
a) instalarea aplicaţiilor din lista configuraţiei standard;
b) upgrade-uri ale aplicaţiilor între versiuni minore;
c) schimbări de bază ale configuraţiei aplicaţiilor;
d) utilizarea aplicaţiilor din Control Panel pentru efectuarea de schimbări sau update-uri ale sistemului;
e) urmărirea problemelor cu ajutorul fişierelor log;
f) depistarea şi remedierea problemelor de load;
g) update-uri ale regulilor de firewall;
h) instalarea certificatelor de securitate SSL;
i) restartarea serviciilor şi aplicaţiilor;
j) investigaţii de urgenţă în caz de kernel panic;
k) mutarea standard a unui server/site;
l) analiză în cazul unei probleme de sistem şi recomandări;
m) compilări personalizate ale kernel-ului;
n) prevenirea şi combaterea SPAM-ului;
o) efectuarea de setări pentru performanţă şi optimizare generală;
p) analiza atacurilor virus;
r) verificarea şi optimizarea parametrilor de securitate etc.
5. Probleme ce pot apărea pe parcurs
a) probleme de publicare a site-urilor web, de acces şi de transfer;
b) probleme ale fişierelor sistem şi de apelare;
c) configurări Apache (virtual hosts etc);
d) accesul şi utilizarea SSL;
e) server side includes (SSI);
f) utilizarea fişierului .htaccess (protejarea directorului etc);
g) interpretarea fişierului log sau rapoarte statistice;
h) probleme de primire/trimitere a mesajelor;
i) configurări ale serverului de mail;
j) configurări standard ale aplicaţiei (client) de mail (ex. Outlook);
k) filtre şi blocări de mesaje (măsuri anti-spam şi anti-virus);
l) configurări Firewall sau blocări ale „hosts.deny”;
m) probleme de acces „Control Panel”;
n) nume domeniu şi DNS (înregistrări etc);
o) probleme legate de FTP şi alte transferuri de fişiere;
p) probleme de executare a scripturilor CGI (fără programare);
r) probleme de executare a scripturilor Perl şi PHP (fără depanare);
s) utilizarea de „CGI wrapppers” ca de exemplu suExec and CGIWrap;
t) probleme ale bazei de date (conexiuni, privilegii şi tabele corupte);
u) shell access (SSH şi Telnet);
v) permisiuni sau proprietăţi ale fişierelor sau grupurilor;
x) comenzi şi utilitare comune;
y) restartări servicii (de ex. Web Server);
z) restaurări din backup-uri etc.