8 reguli de aur pentru campaniile de Marketing Direct

Campaniile de Marketing Direct se pot efectua prin mai multe metode, însă reuşita în aceste domenii depinde foarte mult de respectarea anumitor „reguli de aur”. Obiectivul de promovare este în general foarte clar, metodologia pare şi ea foarte simplă la prima vedere, însă în acest tip de marketing respectarea regurilor are caracter de condiţie şi chiar de obligativitate pentru asigurarea reuşitei şi atingerea succesului dorit.

Pentru promovarea firmei, a serviciilor sau a produselor utilizând marketingul direct, de preferat este să apelaţi la servicii specializate pentru a evita orice neplăceri. Puteţi încerca şi singuri aceste operaţiuni, însă în orice caz trebuie neapărat să respectaţi regulile următoare.

Reguli de aur pentru Marketingul Direct

1. Campaniile de Email Marketing trebuie puse în practică utilizând servere dedicate, special optimizate pentru operaţiile specifice marketingului prin email. Trimiterea newsletterelor de pe mai multe servere simultan, face posibilă trimiterea unui număr mai mare de mailuri pe secundă, respectiv o excelentă planificare a întregii trimiteri. Viteza mare de procesare permite programarea exactă a expediţiilor după zi şi oră, inclusiv livrarea mesajelor în funcţie de caracteristicile demografice ale abonaţilor.

2. Crearea unui newsletter profesional vă obligă să verificaţi la final dacă: designul este plăcut şi corespunde nevoilor de comunicare, formatul de email este testat şi se afişează corespunzător pe Outlook, Yahoo, Hotmail, Gmail, Iphone şi Android, toţi utilizatorii pot citi newsletterul atât în format Plain text cât şi în format HTML.

3. Atunci când vreţi să vă mişcaţi extrem de rapid pe piaţă, trebuie să apelaţi la SMS Marketing. Trimiteţi însă mesajul doar dacă acesta respectă următoarele: este inteligent, este unic şi diferit, conţine informaţii concise, atrage simultan atenţia şi încrederea cititorului. SMS-ul trebuie să reflecte o creativitate deosebită, iar uneori puţin umor inserat subtil poate amplifica surprinzător rezultatele.

4. Marketingul prin SMS trebuie să ţină cont de alte câteva reguli de aur precum: lungimea mesajului să nu fie prea mică, textul să nu depăşească 160 de caractere, trimiterea în zilele lucrătoare să se facă între orele 09:00 şi 16:00, iar în zilele nelucrătoare între orele 09:00 şi 18:00.

5. Subiectul mesajului SMS poate fi ales dintr-un spectru destul de permisiv, astfel mesajele trimise pot fi: mesaje comerciale, mesaje de prezentare a unui produs sau serviciu nou, mesaje de informare etc. După caz şi doar în condiţii prielnice, puteţi trimite şi mesaje de mulţumire sau felicitare, mesaje de reamintire a unei date sau a unui termen limită, mesaje de confirmare a unei întâlniri şi chiar mesaje ce conţin o glumă grozavă.

6. Dacă optaţi pentru varianta de Fax Marketing atunci ideal este să utilizaţi platforme de fax dedicate. Pentru maximizarea impactului campaniei, personalizaţi template-ul faxului, apoi trimiteţi-l în timpul orelor de lucru locale ale destinatarilor, de regulă între orele 08:00 şi 16:00.

Marketing-Direct

7. Marketingul prin Voce este recomandat dacă vindeţi produse având un preţ mai mic de 100 euro. O condiţie pentru reuşita vânzării prin telefon este ca produsul să aibă o funcţionare simplă, foarte uşor de explicat şi de înţeles. Cât pentru operatorii de Telemarketing, există alte câteva reguli de aur: să nu vorbească prea repede, prea încet, sau prea tare, să aibă o voce plăcută, să aibă foarte multă răbdare, să influenţeze pozitiv potenţialii clienţi şi să proiecteze o imagine pozitivă a companiei.

8. În toate metodele de marketing, baza de date utilizată este extrem de importantă. Aceasta poate fi una proprie sau poate fi procurată astfel încât să conţină de exemplu lista firmelor din Romania. Foarte importantă este filtrarea şi segmentarea bazei de date după interese şi necesităţi. Puteţi filtra după: criteriul demografic (sex, vârstă, adresă, localitate, judeţ), sau după stilul de viaţă (stare civilă, posesor auto, situaţie locativă, asigurat sau nu), ori după nivelul de studii, ocupaţie, nivelul de venituri etc.

Există platforme de Marketing Direct la care puteţi apela pentru utilizarea unor astfel de baze de date. Marele avantaj este că ei cunosc deja toate aceste reguli şi secrete, aşadar veţi beneficia de toate serviciile specializate, conexe Marketingului Direct, într-un mod corect şi cu riscuri minime.

8 reguli de aur pentru campaniile de Marketing Direct publicat: 2016-02-25T16:33:43+00:00, actualizat: 2017-08-22T23:19:11+00:00 by WHD.ro [ Web Hosting & Design ]