Instrumentul pentru dezavuarea linkurilor este un instrument puţin şi rar utilizat şi prin urmare nu foarte cunoscut. Vom încerca pe scurt să elucidăm misterul uneltei pe înţelesul tuturora.
Despre Disavow links – Google Search Console
Disavow links este un instrument ce aparţine de Google Search Console (GSC; fost GWT) şi poate fi folosit atunci când există probleme cu privire la anumite linkuri ce afectează negativ un site.
Dacă în Search Console aţi primit un mesaj (acțiune manuală împotriva site-ului) prin care Google vă informează că aveţi linkuri nenaturale către site-ul dumneavoastră, atunci va trebui să luaţi măsuri pentru corectarea acestei probleme.
În primul rând este recomandată eliminarea directă a linkurilor cu problemele semnalate. Fiind însă vorba de proprietatea altcuiva, nu întotdeauna se poate duce la bun sfârşit această acţiune. În aceste cazuri, imposibil de rezolvat prin prima metodă, se recomandă dezavuarea linkurilor respective.
Recomandări
Specialiştii Google avertizează că funcţia trebuie utilizată corect şi cu precauţie, în caz contrar aceasta putând afecta performanţa site-ului în rezultalele căutărilor pe Google.
Nu respingeţi linkuri bănuite ci doar pe cele de care sunteţi sigur că dăunează.
Nu respingeţi zeci de linkuri la grămadă când poate doar unul singur este dăunător.
Dezavuarea linkurilor – Cum se procedează?
Dacă aveţi nevoie de acest tool şi ştiţi bine ce aveţi de făcut, îl puteţi accesa doar de aici: Disavow links.
După ce selectaţi site-ul (proprietatea dvs. cu probleme), uploadati un fişier .txt ce va conţine pe fiecare linie adresele URL pe care doriţi să le respingeţi.
Fişierul este unic pentru fiecare site proprietate şi poate avea maxim 100 mii linii şi 2 MB.
Pentru a adăuga adrese noi, sau şterge adrese eliminate anterior, trebuie să downloadaţi fişierul, să-l modificaţi şi să-l uploadaţi iar.
Exemplu de fişier Disavow links
Iată un exemplu de fişier .txt:
# eliminare site întreg
domain:domeniu-nedorit.ro
…
# eliminare pagină individuală
http://domeniu.ro/pagina-nedorita.html
Când se văd rezultatele?
În cazul dezavuării linkurilor rezultatele se pot vedea chiar după mai multe săptămâni, adică abia după ce vor fi reindexate adresele uploadate.
Bine de ştiut
Disavow nu este o directivă, ci este o puternică sugestie venită din partea proprietarului de site, astfel Google îşi rezervă dreptul de a decide uneori după propria-i judecată.
În cele mai multe cazuri, Google poate evalua singur ce linkuri sunt de încredere, fără îndrumări suplimentare, aşadar majoritatea site-urilor nu au nevoie să utilizeze acest instrument decât dacă apar situaţii speciale.