Ce este Email Marketing-ul?
Printre campaniile de promovare şi căutare de noi clienţi se numără şi cele de Email Marketing. Acestea se bazează pe trimiterea de newslettere către toţi abonaţii firmei sau ai site-urilor firmei, ori către diverse baze de date organizate sub forma unor liste firme, pregătite şi filtrate în prealabil. Totul se face după o anumită strategie şi analiză. Înainte de a începe o asemenea campanie, trebuie să aflaţi câteva aspecte legate de newslettere.
Pregătirea bazei de date
Dacă sunteţi la început, cu siguranţă va trebui să pregătiţi mai întâi lista de adrese pe care o deţineţi. Aceasta poate proveni dintr-un format .csv sau .xls, şi este posibil să fie necesară o conversie a formatului într-un alt tip de listă, necesar softului de trimitere a mesajelor. Înainte sau după conversie, trebuie să verificaţi şi să eliminaţi dublurile şi adresele nevalide.
Designul newsletter-ului
În continuare se trece la conceperea şi realizarea newsletter-ului propriuzis. Conceptul grafic este foarte important, acesta influenţând direct reacţia cititorilor. Mesajul trimis trebuie să capteze atenţia prin designul său, să invite la acţiune prin structură şi conţinut, şi mai ales să nu irite printr-un conţinut necorespunzător.
Pregătirea aplicaţiei de trimitere
Softul de trimitere trebuie adaptat regulilor speciale de trimitere pentru a facilita livrarea mesajului în Inbox-ul destinatarilor. De asemenea, aplicaţia trebuie configurată astfel încât să trimită mesaje ce îndeplinesc standardele de expediţie internaţionale.
Teste Demo, ajustări
Codul HTML trebuie testat prin Demo-uri trimise pe diferite adrese ale mai multor provideri de email. Se vor face corecturile în codul HTML astfel încât newsletter-ul să arate la fel de bine pe Yahoo, Gmail, Hotmail, Outlook etc. Tot acum este momentul să fie testat pe diverse dispozitive fixe şi mobile, Android şi iPhone, cu vizualizare atât în format HTML cât şi în format Plain text.
Expedierea newsletter-ului
Din punct de vedere tehnic, expedierea newsletter-ului este cel mai complicat aspect al campaniei. Ideal este ca trimiterea să se efectueze de pe servere dedicate, optimizate special pentru Email Marketing. Aici se pot face diverse setări de trimitere, cu programare după dată şi oră, dar şi în funcţie de caracteristicile demografice ale abonaţilor. Firmele specializate în Email Marketing trimit newsletter-ul de pe mai multe servere în acelaşi timp, multiplicând astfel substanţial numărul de mailuri ce pot fi trimise într-un timp foarte scurt.
Analiza rapoartelor
La finalul trimiterii, presupunând că aţi trimis de exemplu un mesaj către lista firme Bucuresti, veţi putea studia rapoartele pentru a face analiza trimiterii şi eficienţa campaniei locale. Veţi afla astfel scorul de calitate al trimiterii, câte mesaje au ajuns în Inbox şi câte firme au deschis efectiv newsletter-ul. Roadele campaniei le veţi culege în funcţie de cât de bine a fost totul pregătit, de la A la Z.